DFDS dnes uzavřela dohodu o převzetí společnosti FRS Iberia/Maroc, divize německé společnosti FRS GmbH & Co KG., která provozuje trajekty na krátké vzdálenosti. Společnost FRS Iberia/Maroc provozuje tři krátké námořní trajektové trasy přes Gibraltarský průliv spojující Španělsko a Maroko.
„Jsme rádi, že můžeme rozšířit naši síť na jeden z významných evropských trajektových trhů, který podle našich očekávání bude i nadále vykazovat vysoký růst podpořený pokračujícím přesunem dodavatelských řetězců do Evropy,“ říká k transakci Torben Carlsen, generální ředitel společnosti DFDS.
„Jedná se o skvělou příležitost k rozšíření obchodního modelu společnosti DFDS. Využijeme naše schopnosti a zkušenosti, v neposlední řadě z trhu trajektů na krátké vzdálenosti v Lamanšském průlivu, k dalšímu rozvoji trajektové infrastruktury v Gibraltarském průlivu a zároveň k podpoře regionálního cestovního ruchu a obchodu“, říká Mathieu Girardin, vedoucí trajektové divize společnosti DFDS a EVP.
„Společnost FRS Iberia/Maroc dosahuje již více než dvacet let velkých úspěchů. Jsme rádi, že jsme v DFDS našli partnera, který bude společnost řídit osvědčeným způsobem, aby zajistil její další růst a dobře se postaral o naše zaměstnance“, říká Götz Becker, generální ředitel FRS Group.
Soulad se strategií
Akvizice je v souladu se strategií společnosti DFDS rozvíjet a rozšiřovat dopravní síť zaměřenou na přepravu zboží v návěsech trajektovou, silniční a železniční dopravou a také na přepravu cestujících.
Akvizice rozšiřuje síť linek společnosti DFDS ve Středomoří, která dnes spojuje Evropu s Tureckem, respektive Tuniskem. Očekává se, že organický růst trhu v tomto regionu bude i nadále převyšovat úroveň růstu v severní Evropě, což bude podpořeno přibližováním výrobních dodavatelských řetězců blíže ke koncovým trhům v Evropě.
Očekává se, že integrace společnosti FRS Iberia/Maroc přinese provozní výhody, včetně přidělování tonáže a přínosů plynoucích z uplatnění poznatků o obchodním modelu stávajících nákladních trajektových tras a kombinovaných tras pro nákladní a osobní dopravu v Lamanšském průlivu na krátké vzdálenosti.
O společnosti FRS Iberia/Maroc
Společnost FRS Iberia/Maroc provozuje tři krátké námořní trajektové trasy přes Gibraltarský průliv: Algeciras - Tanger Med, Algeciras - Ceuta a Tarifa - Tanger Ville. V roce 2023 se očekává přeprava celkem 2,3 milionu metrů nákladních pruhů, 1,9 milionu cestujících a 370 tisíc automobilů. Na trasách je nasazeno sedm plavidel o průměrném stáří 23 let. Společnost sídlí ve španělské Tarifě a svou činnost zahájila v roce 2000.
Největší trasa Algeciras - Tanger Med spojuje největší průmyslové přístavy Španělska a Maroka. Tržby se rovnoměrně dělí mezi nákladní a osobní dopravu. Na trase jsou provozovány dva vlastní kombinované nákladní a osobní trajekty (ro-pax) a jeden pronajatý/sdílený nákladní trajekt (ro-ro). Doba přejezdu trasy je 90 minut.
Mezi zákazníky nákladní dopravy patří regionální i evropští speditéři a dopravci. Klíčovými odvětvími marockého vývozu jsou automobilový, textilní a ovocný/zeleninový průmysl.
Očekává se, že celkový trh nákladní dopravy v Gibraltarském průlivu vzroste v roce 2023 na přibližně 475 tisíc jednotek (nákladních vozidel a přívěsů). Celkový trh osobní dopravy by měl vzrůst na přibližně 6 milionů cestujících, zatímco počet osobních automobilů by měl dosáhnout 1,2 milionu. Podíl společnosti FRS Iberia na trhu činí 28-30 % v závislosti na segmentu. Očekává se, že všechny tři segmenty porostou v příštích třech letech o 5-10 % ročně
DFDS
United Kingdom
Republic of Ireland
Polska
România
Republica Moldova
Российская Федерация
Украина
Республика Беларусь
Литва
Латвия
Эстония
Deutschland
Schweiz
Österreich
Lichtenstein
Belgien
Luxemburg
Magyarország
Česká republika
Slovenská republika.
España
Italia
Bulgaria