IV roce 2017 se v přístavu Doveru manipulovalo s 2 601 162 vozidly, což představuje nárůst o zhruba 10 000 oproti předchozímu rekordu. Celkově jde o 33% nárůst za posledních 5 let na 650 000 jednotek.
Pokračující růst přístavu je důkazem toho, že je stále jedním z hlavních trajektových přístavů pro dopravce cestující do Evropy a z Evropy.
Protože tvoří přibližně 17% celkového obchodu se zbožím ve Velké Británii, v hodnotě zhruba 122 miliard GBP v roce 2017, důležitost obchodní dohody po uzavření smlouvy Brexit k zajištění plynulosti provozu je pro exportní / importní bránu rozhodující.
Ředitel přístavu Dover Tim Waggott řekl
"Nedávný meziroční nárůst nákladní dopravy procházející přístavem a pokračující prognózy růstu dále zdůrazňují, že tato obchodní cesta spojující Irsko, Spojené království a zbytek Evropy je klíčová pro hospodářskou prosperitu Spojeného království stejně jako pro zbytek EU.
Rokování Brexit se pomalu zaměřují na obchod a je nezbytné, aby se všechny strany zavázali k správnému řešení, které by zajistilo plynulost v Doveru a širším obchodním koridoru spolu s pružnější strategickou silniční sítí, která by ji podpořila. Závisí na tom pracovní místa a živobytí."
Přístav Calais je stejně závislý na pokračujícím provozu v přístavu Dover. Jean-Marc Puissesseau, generální ředitel společnosti Port Boulogne Calais, podporuje post-Brexitový plynulý pohyb zboží.
"Stejně jako přístav v Doveru očekává přístav Calais v letošním roce potvrzení rekordní nákladní přepravy v roce 2017 – přešlo tudy 2 miliony těžkých nákladních vozidel.
Prognóza růstu nákladní dopravy na obou stranách Lamanšského průlivu v nadcházejících letech dokládá, že trasa Calais / Dover, nejkratší a nejekonomičtější trasa, zůstává strategickou volbou pro odvětví dopravy a logistiky.
Pro přístav Calais je zásadní, aby byl tento dopravní tok zachován a že probíhající diskuse mezi Evropou a Velkou Británií o Brexitě zajistí trvanlivost trasy. "
Podívejte se na stránku Přístavu Dover pro plavební řády, informace o operátorech a přístavních zařízeních.
United Kingdom
Republic of Ireland
Polska
România
Republica Moldova
Российская Федерация
Украина
Республика Беларусь
Литва
Латвия
Эстония
Deutschland
Schweiz
Österreich
Lichtenstein
Belgien
Luxemburg
Magyarország
Česká republika
Slovenská republika.
España
Italia
Bulgaria