Nejrušnější měsíc pro nákladní trajekty podle P&O Ferries

Aktuální informace operátorů o Koronaviru (Covid-19) a formuláře zdravotního stavu řidičů jsou k dispozici na stránce Koronavirus (Covid-19) - Aktualizace provozovatelů trajektů.

Společnost P&O Ferries oznámila, že červenec byl jejich nejrušnějším měsícem v historii pro nákladní dopravu.

P&O v červenci znovuzahájilo provoz nákladního plavidla, primárně z důvodu nevídaného chaosu, který způsobili stávkující odboráři končící firmy MyFerryLink blokováním silnic k terminálu Eurotunnelu a nelegální imigranti utočící na bezpečnostní ploty. V důsledku toho musela všechna nákladní vozidla (všechny typy včetně dodávek), cestující do Doveru, vytvořit frontu v dálničních pruzích a na krajnicích.

Když francouzští odboráři začali protestovat pálením pneumatik a ničením majetku v Calais, způsobilo to zmatek a zpoždění. Jejich záměrem bylo způsobit stejné zpoždění také v Doveru, takže nákladní vozidla se musela štosovat v britském Kentu. Policie a lokální úřady totiž spustili „Operatiron Stack”, na soc. sítích označovanou jako #opstack – systém řízení provozu, při kterém vozidla parkují na dálnici M20. Nejednalo se o pár stovek, ale o tisíce kamionů a není potřeba zmiňovat chaos, jaký to na trase Dover – Calais způsobilo. Téměř 70% veškeré nákladní dopravy do a z Británie projíždí Doverem, takže jakékoliv narušení způsobuje obrovské ztráty britské ekonomice a správa provozu přijde daňové poplatníky na miliony liber. Britská vláda zvažuje žalobu vůči Francii u Evropského soudu, aby získala alespoň část svých peněz zpět.

#opstack – populární slovo na britských sociálních médiích

Operation Stack (operace zastavení provozu) byla spuštěna poté, co ilegální migrant kempující v Calais narušili provoz Eurotunnelu, když se pokusili dostat do Anglie přes ochranné ploty. Narušení provozu vlaků bylo ještě umocněno stávkou bývalých zaměstnanců firmy MyFerryLink, kteří obsadili dva trajekty v přístavu. V posledních několika týdnech byla Operation Stack předmětem velkých online diskuzí, kdy řidiči i místní sdíleli svoji frustraci, spolu s obchodními zájmy Velké Británie.

Bylo oznámeno, že P&O zavedli na trase extra trajekt, aby odlehčili složité dopravní situaci, použili jedno z jejich Seaway plavidel, které bylo naposledy v provozu v roce 2013. Bylo tomu opravdu tak nebo jen využili situaci pro svůj prospěch?

Generální ředitel P&O v nedávném tiskovém oznámení uvedl, že společnost víc nákladních vozidel, než v jakémkoliv předchozím měsíci v poslední době.

Problémy v Calais stále přetrvávají, jelikož migranti, s nadějí na vstup do Velké Británie, přichází každý den, ale to už je v podstatě jiný příběh. Mnoho lidí totiž přichází z válkou zničených zemí jako Sýrie a Irák, ale mnozí jsou také ekonomičtí migranti z bohatých zemí. Nehledě na to, že pracovníci MyFerryLink se stále snaží vybojovat vlastní zájmy bez ohledu na dopad pro dopravu na nákladních trajektech.

Sledujte nás na Twitteru a Facebooku pro aktuální informace o Opstack a MyFerryLink.

Originál článku v angličtině: http://www.ferrynews.co.uk/news/po-freight-ferries-busiest-month-ever