Od ledna 2021bude nutné splnit následující nové požadavky, aby se vaše nákladní doprava mohla i nadále pohybovat na trasách EU do/z Velké Británie.

KROK 1
Obstarejte příslušné celní deklarace o exportu a importu, nebo zajistěte, aby to provedl váš zákazník.
S tím vám může pomoci náš partner pro celní odbavení CustomsLink.

KROK 2
Předložte svou vlastní deklaraci bezpečnosti a zabezpečení. JE TO ODPOVĚDNOST DOPRAVCE.

KROK 3
Alespoň 2 hodiny před naloděním zajistěte, aby byla všechna referenční čísla zkombinována do vašeho jediného GMR (UK) a ekvivalentního EU referenčního čísla (například tzv. Envelope kód pro Francii, PBN pro Irsko).

KROK 4
Pokud máte těžký nákladní automobil nad 7,5 tuny a opouštíte Velkou Británii z přístavu Dover přes Eurotunel, vyplňte dotazník „Kontrola, zda je HGV připravený překročit hranice“. Po úspěšném vyplnění vám bude vydáno Povolení ke vstupu do hrabství Kent (KAP). Pokud o KAP nepožádáte, může to mít za následek pokutu ve výši 300 £ nebo zamítnutí přejezdu.

KROK 5
Řidič musí tyto referenční čísla předložit při odbavení. Počítejte prosím s extra časem navíc, potřebným pro zpracování odbavení. Řidičům NEBUDE povolený vstup do terminálu, pokud nemají referenční čísla.

KROK 6
Na palubě trajektu získejte příslušný celní status. Při výstupu hledejte zelený nebo oranžový indikátor. Při odjezdu z trajektu sledujte správný pruh.
Upozornění - Vozidla přepravující živočišné či rostlinné produkty podléhají hygienickým nebo fytosanitárním kontrolám. Možná tak budete muset projít další kroky.
SPECIFICKÉ POŽADAVKY OPERÁTORŮ
U těchto operátorů platí následující požadavky. Kliknutím na název operátora zobrazíte podrobné informace.
Řidič musí své dokumenty předložit ke skenování na zastávce v boxech (tzv. Pit Stopu). Pit Stop ve Francii se nachází před odbavením; ve Velké Británii je situovaný po od odbavení.
Aby vám byl povolený přístup, musíte odeslat váš GMR kód a tzv. Envelope kód společnosti Freightlink alespoň jednu hodinu před příjezdem k terminálu.
Při rezervaci budete také muset zadat číslo mobilního telefonu řidiče. Řidič poté obdrží SMS zprávu s podrobnostmi, zda je jeho celní stav v zeleném nebo oranžovém statusu. Řidič pak musí při výstupu sledovat příslušné značky.
Nizozemské exportní a importní dokumenty bude nutné předběžně oznámit prostřednictvím služby Portbase. Může to provést váš celní agent nebo váš zákazník. Pokud však tento krok nebude provedený, řidič nebude mít přístup k terminálu.
Před odbavením je potřeba společnosti Freightlink předložit další celní informace, týkající se deklarace bezpečnosti a zabezpečení.
Brexitové procesy v Irském moři - podrobná verze (PDF) - podrobnější vysvětlení všech částí procesu.
Pro přechody do/z Rotterdamu bude povinné předběžné oznámení nizozemských exportních a importních dokumentů prostřednictvím služby Portbase.
U přechodů do/z města Zeebrugge bude povinné předběžné oznámení belgických exportních a importních dokumentů prostřednictvím služby RX Seaport.
Může to provést váš celní agent nebo váš zákazník. Pokud však tento krok nebude provedený, řidič nebude mít přístup k terminálu.
Před odbavením je potřeba společnosti Freightlink předložit další celní a zásilkové informace, týkající se deklarace bezpečnosti a zabezpečení.
Pro přechody do/z Rotterdamu bude povinné předběžné oznámení nizozemských exportních a importních dokumentů prostřednictvím služby Portbase.
U přechodů do/z města Zeebrugge bude povinné předběžné oznámení belgických exportních a importních dokumentů prostřednictvím služby RX Seaport.
Může to provést váš celní agent nebo váš zákazník. Pokud však tento krok nebude provedený, řidič nebude mít přístup k terminálu.
Před odbavením je potřeba společnosti Freightlink předložit další celní a zásilkové informace, týkající se deklarace bezpečnosti a zabezpečení.
Bude povinné předběžné oznámení nizozemských exportních a importních dokumentů prostřednictvím služby Portbase. Může to provést váš celní agent nebo váš zákazník. Pokud však tento krok nebude provedený, řidič nebude mít přístup k terminálu.
Před odbavením je potřeba společnosti Freightlink předložit další celní a zásilkové informace, týkající se deklarace bezpečnosti a zabezpečení.
Dublin to Heysham or Liverpool
From 1 January an Irish Export declaration will be required but no separate safety and security declaration. You will need a valid PBN at check-in in Dublin
From 1 July a GB Import Declaration and GB S&S will be required in addition to the Irish Export Doc. From 1 July you will need to provide both a valid PBN and valid GMR at check-in in Dublin
Warrenpoint to Heysham or Liverpool
Nothing is required going from NI to GB. All traffic will have unfettered access with no customs, paperwork or references required at check-in in Warrenpoint. Traffic will move as it does now
Liverpool or Heysham to Dublin
From 1 January an Irish Import declaration will be required and an Irish safety and security declaration. You will need a valid PBN at check-in in Liverpool.
From 1 July a GB Export Declaration will be required in addition to the Irish Import and S&S declaration . From 1 July you will need to provide both a valid PBN and valid GMR at check-in in Liverpool
Heysham to Warrenpoint
From 1 Jan a NI Import Declaration and NI safety and security declaration will need to be completed. You will need a valid GMR at check-in in Heysham